Torsdag!

Idag var det då torsdag, och torsdagar betyder att man har SO två timmar på morgonen. Idag på SO:n så kollade vi på en film som handlade om barn som bodde på gatan i Ryssland, det var väldigt skärmande att kolla på den filmen. För alla barn som bodde på gatan hade både HIV och Hepatit C. Jag tyckte så synd om dom, jag tycket speciellt synd om en pojke på 12år, han hade levt på gatan i 6år. Och han använde droger för att överleva. Det ska inte vara så. Jag fattar inte varför Ryssland inte gör något för att hjälpa dom. Okej på filmen så hjälpte dom barnen, men inte tillräckligt för dom återvände alltid till livet på gatorna. Jag blir så upprörd när jag ser sånt.
Nej nu tycker jag att jag ska lämna det ämnet. Idag så förberedde vi oss lite inför Estland resan det börjar närma sig nu. Resfebern börjar komma och det märks på dom flesta i klassen. Jag undrar vad mina lärare har kokat ihop för något, för det står att vi ska få en överraskning på båtresan hem. Det ska bli kul att få reda på det. Nää nu måste jag sluta, ska börja ta fram kläder och tvätta dom så att dom är rena och fina när jag åker!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0