Hockey Kväll!!!!

Idag är det två semifinaler som jag följer!

Första semifinalen var mellan Ryssland - Finland, där fick det inte så bra, Finland torska med fucking jävla 4 - 0!!! Det är helt jävla otrolig hur dåliga dom var på isen!! FAN SKÄRP ER FINLAND!!! Ni kunde väl i all fall gjort ETT eller TVÅ mål! MEN NEJ, INTE DET! Är så arg över att ni inte gick vidare till finalen! Men bättre lycka nästa gång Finland!


Fakta om matchen:

Ryssland-Finland 4-0 (1- 0, 1-0, 2-0)

Första perioden: 1-0 (13.41) Sergej Fedorov (Alexander Semin, Alexander Ovetjkin).

Andra perioden: 2-0 (3.44) Danis Zaripov (Andrej Markov, Sergej Zinoviov).

Tredje perioden: 3-0 (12.15) Alexej Morozov (Ilja Nikulin, Sergej Zinoviov) spel fem mot fyra, 4-0 (17.56) Maxim Susjinskij (Alexej Teresjtjenko) mål i tom kasse.

Skott: 27-23 (5-9, 9-5, 13-9).

Utv, Ryssland: 5x2. Finland: 7x2.

Domare: Danny Kurmann och Brent Reiber, Schweiz.

Publik: 11159.


Men nu till den viktigaste matchen i mina ögon Kanada - Sverige!
FAAAAAAAAAAAN !!! Det var så nära att vi gick till final! Men vad fan 5 - 4 är fan inte dåligt!! Men imorgon så kommer vi att ta bronset! Målen som Sverige gjorde var sjukt snygga, ett tag där trodde jag att Sverige skulle vinna, speciellt när dom inledde andra perioden med att gör mål. Men som sagt imorgon tar vi BRONS!!

Fakta om matchen:

Har ingen fakta just nu, återkommer när jag har det.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0