6 Juni = NATIONALDAGEN !!!

Idag är det 6 Juni, vilket betyder att det är Sveriges Nationaldag! Älskar den här dagen, för då får man vara lite patriotisk av sig!


Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Undrar om man ska ta och sjunga den här ikväll på Sandras? Vi får se...


Ikväll är det också kval för Sverige i Fotboll, kan det bli bättre än så här?( ja det kan det nog, ge mig några drinkar och sen stekande sol!).  Längtar som fan tills att matchen börjar, bor bara 5min från Råsunda så jag kommer höra all sång och alla hejaramsor! Helt underbart, kan sitta på balkongen och lyssna (tänker inte lägga ut 6000kr på en sista minuten biljett, dom finns nog inte ens kvar nu).


Men nu ska jag återgå till det jag höll på mig. Ha en bra dag!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0