Första Halvan Av Året!

Nu tänkte jag göra något som jag inte har gjort i den här bloggen tidigare. Jag tänker nämligen skriva lite om hur det första halvåret har varit. Typ som en liten sammanfattning.


Januari - Fest Månaden!

1a Januari:
Började med att jag åkte hem full/bakis från nyårsfesten som jag och några utav mina närmsta polare hade i Upplands Väsby. Det tog oss 1½timme att ta oss hem, och klockan var 9:00 på morgonen. Så det borde ju ha gått lite fortare tycker man. Men vi kom iaf hem.

11e Januari:
Var det dags för fest igen! Firade syster som blev 18år! Vi hade riktigt kul, med sång, Buzz, krig och en massa andra saker! En dag att verkligen minnas!

20e Januari:
Var den bästa dagen i mitt liv! Det var första gången jag träffade Hjärtat (du vet vem du är). Har aldrig varit så nervös som jag var då (fråga Cicci, hon kan berätta att jag skakade som ett jävla asplöv!).

23e Januari:
KÄNSLOMÄSSIG dag tro mig! Så fort någon sa ett speciellt namn eller något om en speciell person så kom tårarna. Det var då jag insåg att jag verkligen började falla för Hjärtat. Mina killkompisar (snälla som dom är) såg på mig att jag behövde något annat att tänka på. Så dom bestämde att vi skulle ha en utekväll på stan. Men jag och min kusin hade inte lika kul som dom andra så han och jag åkte hem tidigare. När vi sitter på tåget så stannar det på en bro mellan Slussen och Gamla Stan! Jag menar okej om vi stanna i en tunnel eller så, men den var tvungen att stanna på en jävla bro! Och under bron är det liksom en stark ström som rinner ner i mälaren! Där stod vi stilla och folket i vangen började bli otåliga. Men efter ca 45-70min senare så kunde vi åka iväg igen.

Februari - Soft Månad!

I Februari hände det inte så mycket. Firade alla hjärtans dag med några polare på puben där vi bor. Umgicks med vännerna och hade det allmänt soft. Tog kvällspromenader med min lillebror och snackade lite skit med honom. Ärligt talat så minns jag inte Februari så mycket, eftersom det knappt hände något.

Mars - Helvetets Månad!

I Mars hände det en jävla massa skit som inte fick hända! Det här kommer antagligen att låta overkligt men allt är 100% sant! Jag tar allt från början.

1a Mars:
Min gamla mormor i Finland gick bort, men det var väntat. Hon var väldigt gammal och sjukt, så det var bara en tidsfråga innan det skulle ske. Men det är lika sorligt för det.

8e Mars:
Hände det som inte fick hända! Min älskade Jennie hittades död i ett dike i Barkarby. Det var så sjukt jobbigt att får reda på att hon var död. Mina tankar gick direkt till hennes pojkvän som är en väldigt god vän till mig. Helvete vad tomt det är utan dig Jennie, du vet att du är älskad och saknad av oss alla!

10e Mars:
Tro det eller ej, men då inträffa det tredje dödsfallet för mig. Min mamma kommer hem och berättar för mig att min Gudfar har gått bort! Fatta hur jobbigt det var för mig! Inte nog med att en när vän gick bort två dagar innan, utan han med! Jag blev så sjukt ledsen när jag hörde det från mamma.

15e Mars:
Begravning för Cosmos, men eftersom att Jennie och min Gudfar fick bort veckan innan så hade jag fått problem med att sova, så jag orkade inte gå på den. Förlåt Oscar att jag inte kom fast jag lovade att jag skulle det. Men det var helt enkelt för jobbigt för mig att ta mig iväg till en begravning när det hade hänt så mycket veckan innan.

27e Mars:
Thomas Fyller 20år!!! Det hände inte så mycket mer den dagen, utom att det var en dag där jag tog det lugnt och samlade mina krafter. Var rätt så svag efter allt som hade hänt.

28e Mars:
Första karaoke kvällen på Sandras! Sjukt underbar kväll, hade inte haft så kul på länge! Vi drack och sjöng och skratta och hade det super trevligt hela kvällen lång! En riktigt lyckad kväll!!

April - En Blandad Månad!

1a April:
Hännie Fyller 20år!!! GRATTIS!!!

2a April:
Begravning för Jennie, sjukt jobbigt att se alla sina nära vänner bryta ihop. Något man inte vill vara med om igen.

12e April:
Fotbolls dags med grabbarna, är på Ärvinge och kollar på när grabbarna spelar fotboll. Helt plötsligt hör jag hur någon skriker "AKTA!" och en sekund senare får jag en fotboll i huvudet! Inte nog med att jag redan hade huvudvärk pga att jag var riktigt bakis, utan jag var tvungen att få mer huvudvärk av fotbollen. Tro mig, det gjorde förbannat ont!

25:e April:
HOCKEY VM börjar!!! Sverige har sin första match mot Österrike. Så då var man hos Micke och kolla på den med grabbarna. Vi är ett sånt gäng som älskar allt som har med hockey och fotboll att göra, så är det en match som alla vill se så sätter vi oss hos någon och kollar på matchen, det blir oftast hemma hos Micke eller hos mina kusiner.

30: April:
Valborg!!! Då var det party på hög nivå!! Jag blev redligt full, men minns fortfarande allt. Vi hade en väldigt trevlig kväll!

Maj - Många Födelsedagar & En Underbar Månad!

9e Maj:
Micis Fyller år!! Grattis!! Så jag och mina två kusiner Jonas och Niklas åkte hem till henne och hennes pojkvän Simon och firade henne. Vi hade det riktigt trevligt, men mycket skratt och alkohol!

16e Maj:
Gurra fyller år!! Grattis!!

25e Maj:
Träffade Hjärtat!!! Det var sjukt underbart, sitter i soffan och är helt död när han smsar mig och säger att han är i sthlm, så det var bara för mig att göra mig i ordning och åka in och träffa honom. Hade sjukt trevligt med honom!

26e Maj:
Micke fyller 21år!! Grattis!!!

30e Maj:
Kusin tar studenten!!! GRATTIS!!!! Och student betyder att det är PARTY !!! vi hade det sjukt kul, Jag, Min Syster, Tone, Laura & Gurra fixade oss här hemma och förkröka lite och hade det jätte trevligt. Och när vi kom dit var min syster redan riktigt påverkad (det var jag med så ska inte säga något), det var roligt att se. Vi käka lite mat och så på mottagning och sen så hade vi efterfest hos Micke (vi hamnar alltid hos Micke efter något, vet inte varför men där hamnar vi iaf).

31a Maj:
Erik fyller 21år!! GRATTIS!!!
Jag och Laura vaknar riktigt bakfulla (ja iaf jag gör det!). Så vi är inne hela dagen, min syster är ute och solar med Thomas. När det börjar bli dags för middag så åker mamma och pappa och köper Kinesisks mat till oss alla och då menar jag att mamma och pappa bjuder Thomas och Laura på mat. Så medans mamma och pappa är och hämtar maten så dukar jag och Laura fram allt och ser till att min syster och Thomas kommer hem, vi hade en väldigt trevlig middag!

Juni - Första Sommarmånaden !!!

1a Juni:
SOLA!!!! Ligger på ängarna och solar hela dagen med Danne, Thomas och syster. Vi har det riktigt trevligt och så, efter ett tag så kommer Tone ner och solar lite innan hon ska vara barnvakt. Jag är en sån person som kan sola utan solkräm, men det kunder jag inte den här dagen, blev helt sönder bränd på min rygg men det märkte jag inte först för än ett par dagar senare.

6e Juni:
Sveriges Nationaldag och Fotboll!! Det är Sveriges national dag, och inte nog med det, det är fotboll och karaoke också. Så innan karaoken började så satt vi nere på Sandras och kollade på matchen med Danmark... Det en förlust så pinsamt! Men på karaoken var det riktigt kul!!

19e Juni:
Midsommar! Jag sitter hemma och är sjuk!! Hur kul är det, att vara sjuk på Midsommar?! Men men, tog det lugnt och hade en mysigt hemma kväll!

25e Juni:
Oscar flyttade till Spanien, det är så sjukt tomt utan honom och hans skämt! Jag saknar honom otroligt mycket. Han kommer alltid att ha ett speciellt ställe i mitt hjärta. Hoppas att du har det bra i Spanien min vän!

Michael Jackson lämnade oss!!! Kan inte fatta att det riktigt är sant!! KING OF POP!!! Din musik var helt otrolig!! Du kommer alltid att leva kvar bland oss pga din musik!

26e Juni:
Klippte av mig håret och var och sjöng på Krutan med Hännie, Fan vad kul vi hade det, håret blev riktigt bra!!

27e Juni:
Härlig karaoke kväll på Sandras, sjöng som en galning! Testa en låt som jag aldrig har sjungit förut, men det gick jättebra!! Älskar verkligen personalen där, Berra, Memet och Farsan är så himla underbara!!  

28-29e Juni:
Grillkväll på Ängarna som över gick till en sjukt mysig hemma kväll med Hännie, Syster, Danne, Thomas, Micke, Tone, Lillebror, Ida, Cicci och Jonas.
Det började med att alla förutom Cicci, Jonas & Lillebror var nere på Ängarna och grillade lite och hade kul, när Hännie bestämmer sig för att hämta Karaoke utrustningen och ta hem den till henne (det var så mycket att bära hem från Sandras dagen innan så det blev kvar över natten). Så när hon och jag har varit nere och hämtat det så sjunger vi satan där hemma och så lira vi GH, sen så hämtar vi Twister och börjar köra det... Efter ett tag så blev det så fruktansvärt varmt i hennes lägenhet så vi gick ut och körde Twister istället, det var så sjukt kul (en sak man måste göra om)! Kan lugnt säga att det var en lyckad kväll!!

30e Juni:
Middag med Hännie, Syster och Laura!! Fett mysigt, satt och snacka lite skit som vi tjejer alltid gör. Sen så drog vi över till Hännie och sjöng karaoke med Nenny, Christoffer och has flickvän, drog ut och spela lite twister, men myggen blev för många så vi drog ingen igen... När vi kommer hem så får Hännie idén att hon så måla Nenny BLÅ i hela ansiktet vilket hon gör, och det slår allt, tro mig!! Jag har haft en sån sjukt härlig dag idag så att det inte är sant. Verkligen något man måste göra om!!

Som sagt, det här var första halvan av 2009, det är varit mycket blod, svett, tårar och skratt!! Hoppas att den andra halvan blir lika rolig!





Postat av: Malin Sofia

Hej! Vad gör du lördagen den 15 augusti? Jag skulle nämligen vilja bjuda dig på sommarens största bloggfest i Stockholm. Vi kommer att tillbringa kvällen på Restaurang Mynchen, och äta, dansa, mingla.....festen kostar 470 kronor och då ingår italiensk buffé, välkomstdrink och vin till maten. Dessutom får alla med sig en läcker goodiebag med sig hem. ;) I min blogg under kategorin Bloggträff finns all info om festen, från delar av gästlistan till bilder från festvåningen och praktiska fakta. Första gänget (dom som anmälde sig redan i våras) har haft deadline för betalningen, men din deadline skulle bli sista juli. Du kan anmäla en kompis också, förutsatt att hon eller han är över 18. Egen blogg är inte nödvändigt. Bloggarna kommer från hela Sverige, så räkna med att knyta nya kontakter. Hoppas du hör av dig! Kram, Malin

2009-07-01 @ 12:37:13
URL: http://mymomentof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0