Bok Tips Del 2!

För något år sen skrev jag om en bok som heter Amuletten från Samarkand skriven av Jonathan Stroud, som är förta delen av Bartimaeus Treologin. Nu så håller jag på att läsa den andra dele i den teologin som heter Golems Öga. Jag har läst ungefär halva boken, och är helt fast i den. så jag kan verkligen rekomenderar er att läsa den, men läs först första boken i trologin, annars kommer ni inte förstå vad den handlar om.

Ur: Golems Öga
"Nathaniel har tilldelats en prestigefylld tjänst på inrikesdeparte-mentet i sin egenskap av magisk wonderboy. Men han är klämd mellan intrigerande magiker och motståndsrörelsens allt fräckare attacker. Till slut ser han ingen annan utväg än att åter ta hjälp av den besvärlige men kvicktänkte djinnen Bartimaeus.


Bartimaeus spricker nästan av ilska när han på nytt blir frammanad av pojkslyngeln Nathaniel. Knappt tre år har gått sedan deras senaste äventyr, som så när kostade dem båda livet. Nu måste de kämpa mot en golem, en enorm magislukande lerfigur, som härjar i London. Dessutom släpper motståndsrörelsen lös en mäktig, men fullkomligt bindgalen, demon när de bryter sig in i den legendariske premiärministern Gladstones grav."









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0