Kanada – Sverige 20:15 – SEMIFINAL!!!!

Hela Sverige sitter bänkade och har tv 6 på, på tv:n skulle jag tro när klockan har slagit 20:15!


Idag är det nämligen semifinal mellan Kanada - Sverige... Jag lovar igår statt jag på som nålar när vi mötte Tjeckien. Trodde ärligt talat att vi skulle förlora den matchen, men se så bra det gick igår =)!


Men nu till dagens match!


Kanadensisk tidning har startat psykkrig - men Tre Kronor behåller lugnet:

"Blir det returer (framför Jonas Gustavsson) rensar vi bort dem".


"Dags att döda monstret"

Psykning från kanadensisk tidning - men Tre Kronor behåller lugnet:

"Blir det returer rensar vi bort dem"

Men Tre Kronor räds inte psykningarna - och litar helt på Jonas Gustavsson.

- Jonas är givetvis viktig. Och blir det returer ska vi rensa bort dem, säger assisterande förbundskaptenen Anders Eldebrink.

Målvakten Jonas "Monstret" Gustavsson - som gjorde en storstilad insats mot Tjeckien i går - stod över dagens värmning.

Han blir grymt viktig i kväll, det vet Kanada om.


Döda monstret?! TROR inte det va? Han är riktigt grym när det gäller räddningar. Och Tre Kronor gör rätt i att behålla lugnet. Det är bättre att vara lugn än att brusa upp sig, för då kan dom låsa sig, jag HOPPAS verkligen att det blir vinst för Sverige idag, Det skulle vara så skönt att se KANADA förlora! För jag verkligen hatar det laget, så fort dom ligger under så ska dom spela fult och dom har ALLTID domaren på deras sida. Det är nästan som att domaren är rädd för att döma till deras nackdel.

Men jag hoppas att den här matchen går bra och att Sverige vinner!!!!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0