Lucia...

Idag är det Lucia, men det känner verkligen inte som det. Mamma kom hem för ett litet tag sen och började stöka i köket, och jag gick självklart ut och kollade vad hon gjorde. Hon skulle naturligtvis baka den årliga mjuka pepparkakan som vi alltid har till Lucia när hon säger:

Mamma: Idag är det Lucia och jag har inte sett en enda Lucia eller en enda Lussebulle!
Jag: (sätter snabbt ihop händerna och börjar skrika) NATTEN GÅR TUNGA FJÄLL...!!!! Så nu har du sett en Lucia!
Mamma: (tittar konstigt på mig) Tärnan då?
Jag: (letar fram något som ska föreställa giltter, sätter det runt huvudet) Så där har du tärnan med. (springer sedan in i mitt rum och kommer ut med en tomteluva på huvudet) Nu har du sett tomtenissen med....
Mamma: Men du har glömt stjärngossen...
Jag: (håller i tomteluvan så att den ska stå rakt upp) Så är du nöjd nu?
Mamma: Du är ju lika konstig som din mormor var!

Nu har iaf mamma fått se sin Lucia som hon så gärna ville se. Men jag håller med, vart är Lucian? Det är fan Lucia och jag har inte sett en enda Lucia iår!





Postat av: Nattie!

HAHAHHA !:D Sötnos !!!<3

2010-12-13 @ 22:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0