Emmz & Hännie På Vift!

Igår kan man verkligen säga att jag och Hännie var på vift... Allt börja med att hon kom hit vid halv 4 och vi skulle göra oss iordning för teatern. När vi håller på att fixa hon berätta hon något väldig chockerande för mig (det handlar om mina tidigare inlägg om chocken), jag blev stum och kom in i ett slags chocktillstånd. Vi pratar lite och jag kände att jag blev lite lugnare (men chocken sitter i). Medans vi pratar får vi samma sms av våran teater ledare som säger att teatern är inställd, jättekul tänker vi här har vi typ sett fram emot teatern.

Vi bestämde oss snabbt för att vi skulle dra oss in till PG istället för dom har karaoke där på onsdagar och torsdagar och vår kära vän Ante jobbade där igår. Jag fick idén om att vi skulle åka in till House Of Pain och kolla vad dom skulle tänka sig ta för min tatuering som jag ska göra. Efter ett tag så säger jag bara till Hännie "Du, kan vi inte åka till Schamiran och överraska Mia? Hon blir säkert glad." Schamiran ligger i Hässelby så vi tänkte lite på det och bestämde oss att vi skulle satsa på det.

Vid 18-tiden ger vi oss iväg till Jakobsberg för att gör ett besök på House Of Pain, när vi är på väg får Hännie idén om att vi ska svänga förbi hennes pappa efteråt och ta en fika.. När vi väl kommer till House Of Pain så pratade jag med Erik om motiviet och priset, han blev väldigt intresserad av att göra tatueringen och sa "Michael Jacksons ögon, det är rätt coolt. Har gjort fötterna än så länge så det ska bli kul att göra bit för bit av honom!", jag små skratta lite och jag fick hans visitkort och vi bestämde att jag skulle höra av mig.. Och priset är inte så farligt heller 2000-3500kr för en tatuering är inte dyrt. När vi klev ut ur studion så säger Hännie "You're half way there!!!", och jag bara titta på henne och log berett... När vi kom till hennes pappa så satte vi oss vid köksbordet och fikade och hade det trevligt, jag kan mege att jag var lite nerstämd när vi var hos henne för tankarna började leka i mitt huvud.

Nu var det dags att ge sig av till Hässelby och överraska Mia... När vi kommer dit är det typ ingen där, vi frågar när karaoken börja och då fick vi till svar att den var inställd pga av OS, och det var ju typsikt här har vi åkt från Jakobsberg till Hässelby, men vi ville inte gå miste om en karaoke kväll, så vi åker tillbaka till Jakobsberg och gick till PG istället, när vi väl går upp mot PG så möter lilla Oggie, vi pratade lite och gick sedan in... PG brukar vara roligt att vara på det har det varit dom gångerna jag varit där iaf, men igår kändes det inte rätt att vara där, jag såg på Hännie att hon också tyckte att det var lite tråkigt där så jag säger något jag aldrig trodde att jag skulle säga, hon sken upp och sa "Sätter du din fot på Metran då?" och jag nicka bara och sa "Jadå"..
Så man kan lugnt säga att vi var på vift igår jag och Hännie, jag menar åka från Hallonbergen till Jakobsberg, från Jakobsberg till Hässelby, sen tillbaka till Jakobsberg sedan till Sundbyberg för att avslut kvällen på ett stället jag aldrig är på. Men jag klagar inte, jag hade det kul med Hännie och tro det eller ej men vi ska till Metran idag igen...






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0