Dag 04 - Vad Är Kärlek?

Kärlek är ett riktigt svårt ämne att skriva om, för kärlek kan vara så många olika saker. Kärlek kan vara lycka och hat på samma gång. Och många säger att man kan inte köpa kärlek, men frågan är om det stämmer eller inte. Jag menar, har du köpt ett djur eller en sak som du älskar, och ger kärlek till då har du ju indirket köpt kärlek. Men ÄKTA kärlek mellan två personer kan du inte köpa.

Vad är egentligen kärlek? Kan man verkligen svara på den frågan? Jag tror nog inte att det finns ett korekt svar på den frågan, utan alla ser kärlek på olika sätt. Hur ser då jag på kärleken?

Just nu så ser jag kärlek som ett hat, man kan bli så sårad av den personen som man verkligen älskar och den personen förvandlar kärlek till hat. Men om du hade fårgat mig för något år sedan så hade jag nog sagt att kärlek är en känsla som får dig att bli svag i hela kroppen. Ditt hjärta slår snabbt och långsamt på samma gång och allt är så perfket det kan bli, oavsett hur dåligt du än mår så gör kärleken att du mår bättre. Allt verkar gå saktare runt omkring dig, och du är i en helt annan värld.

Men jag är fortfarande väldigt osäker på vad kärlek är. Så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om det.

(Klicka HÄR för att komma tillbaka till listan)




Postat av: Turk

Den 10 Januari :) På måndag.

2011-01-06 @ 13:44:47
URL: http://minguldfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0