Dag 19 - Barndoms Minne.

Det här med barndoms minnen är rätt roliga. Det finns mycket jag har gjort under åren och mycket jag kan skriva om. Men vad ska jag välja mellan allt man har gjort?
Jag har varit uppe i sälen ett antal gånger med min familj, vänner och släkt. Jag har även varit mycket i Finland eftersom jag är halvfinsk. Eller ska man skriva om alla pulka-dagar man har haft? Det är riktigt svårt att välja ett barndoms minne. Men jag tror nog att det får bli ett minne med Alex, jag minns det inte så jättebra, men min mamma har berättat det för mig ett anta gånger.
Mamma var barnvakt åt Alex en gång när hans mamma skulle ut och dansa, vi var runt 6år och satt i soffan med mamma och kollade på tv, då nyheterna började. Nyheterna's huvud storie var att Estonia hade sjunkit (strax innen det så hade min gammel mormor gått bort). Eftersom jag och Alex var så pass små så försod inte vi riktigt vad det handlade om. På tv visades en karta på där Estioni hade sjunkit, och Alex tittade på mig och sa:

Alex: Det är lite läskigt.
Jag: Aa...
Alex: Där kommer den stora båten på vattnet och ser inte krysset som ligger där. Så båten åker in i den och sen blubb blubb blubb!
Jag: Aaa, jag vet. Och min gammelmormor hade en stor krans i magen! Hon tog 3 andetag *drag 3 djupa andetag*. och sen var hon bara borta.
Alex: Näää...

Vi var som sagt 6år och visste inte vad saker handlade om på den tiden.

(Klicka HÄR för att komma tillbaka till listan)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0