Dag 21 - Ett Ögonblick Jag Aldrig Glömmer

Det måste nog ha varit den dagen då jag satt bakis och helt seg i soffan då min telefon börjar pipa av att jag får ett sms av Z, där han skriver att han är i Stockholm vid en tidpunkt och gärna vill träffas. Jag flyger upp ur soffan springer in i mitt rum, sedan in i badrummet för att slå på duschen, samtidigt som jag sms:ar Hännie för att få lite exktra stöd och mod. Om man säger så här jag hade ungefär 1½timme på mig att duscha och sminka mig och jag brukar göra sånt på 3timmar (jaa jag är väldigt seg av mig när det gäller sånt).
Hännie erbjöd sig att hjälpa mig att fixa mitt hår så att jag kunde sminka mig samtidigt så att allt kunde gå lite fortare, så jag spinger ut med en handduk i håret för att Hännie ska hjälpa mig (det var då hon bodde två portar från mig). När vi sitter hos henne och håller på att göra mig iordning så får jag ett till sms av Z där det står att han är i Stockholm lite tidigare än vad han trodde, då fick jag ärligt talat panik! JAG VAR HALVKLAR, och var tvungen att gå om 5min för att hinna med den tunnelbanan som skulle ta mig in till Stan.
Som tur är hinner jag fixa mig, ta mig till den tunnelbanan jag måste ta, och jag hinner in varva ner (lite i alla fall). När jag sitter på tåget in så ringer han mig och vi bestämmer plats där vi ska ses.
När jag kommer fram och går mot platsen så slår mitt hjärta hårt i mitt bröst, och när jag äntligen ser honom så slår det ännu hårdare. Jag var lycklig den dagen, därför är det ett ögonblick jag aldrig glömmer.

Klicka HÄR för att komma tillbaka till listan)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0