Dag 23 - Min Favoritserie

Jag har flera favoritserier som One Tree Hill, The Vampire Diaries, The OC, CSI (alla CSI serierna), Bones, NCIS och Prision Break. Men den som är min absoluta favoritserie av alla jag skrv nyss är ONE TREE HILL. Jag verkligen älskar den serien och tycker mer eller mindre om alla karaktärer som är med där, visst det finns väl vissa man tycker mer om.

One Tree Hill handlar om Lucas och Nathan Scott är halvbröder, men de lever väldigt olika liv. De har aldrig känt vid varandra och vill inte göra det heller. Lucas lever ensam med sin mamma Karen eftersom brödernas pappa Dan lämnat dem innan Lucas blivit född. Karen äger ett eget café och det är det de livnär sig på.

Nathan
lever ett ganska lyxigt liv med pappa Dan och mamma Deb i ett stort fint hus. Han är stjärnan i skolans basketlag Tree Hill Ravens men pressas hårt av sin pappa som själv var en stor talang när han var ung.
Hade det inte varit för hans beslut att inte rehabträna sitt skadade knä hade han säkerligen haft ett antal år av professionell basketboll bakom sig, detta ångrar han mest av allt i sitt liv och försöker leva det genom Nathan. Senare i serien så händer något som gör att Nathan och Dan blir väldigt osams. En dag händer något som gör att de inte längre kan undvika varandra och som också kräver att de kan komma överens med varandra. Serien handlar även om Lucas och Nathans liv där Peyton, Brooke, Haley är inblandade. Samt farbron Keith och mamman Karen.

Jag är som besatt när det kommer till One Tree Hill och verkligen älskar den serien. Om jag ska vara ärlig så är mina favoriter Naley (Nathan & Haley), och har varit det enda ifrån början. Nää nu blev jag sugen att kolla lite bästa serien!


(Klicka HÄR för att komma tillbaka till listan)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0