Memento Te Mortalem Esse...

Jag har bestämt mig för att min första tatuering ska bli på min underarm och det ska stå Memento Te Mortalem Esse, i en snygg skrift. Men jag har problem att bestämma om den ska sitta i en lång rad eller om jag ska dela upp den så att det blir två ord på varje rad, och om jag ska lägga till något extra på den.. Typ som extra linjer i bokstäverna eller om jag ska lägga till ett movit.
Ni underar kanske undrar vad Memento Te Mortalem Esse betyder? Det betyder Kom Ihåg Att Du Är Dödlig. Jag har länge funderat på om jag ska tatuera in det eller inte, men nu har jag som sagt bestämt mig för att göra det. Dett är pga att för lite mer än en vecka sen så mista jag en utav mina bästa vänner, bara så där, han var inte sjuk på något sätt, han var inte med i en olycka eller tog en massa droger.. Utan han föll bara ihop och försvann. Så det här blir som en liten minnes tatueringe till honom för man tänker inte på att det kan gå så fort. Man tänker inte på att en fullt friskt människa i 21års ålderna bara kan falla ihop och inte komma tillbaka. Det är därför jag kommer tatuera in den här texten för att ge oss alla en liten "påminnelse" om att det faktiskt kan hända!

Om jag ska ha texten på det här sättet med två rader funderar jag på om man ska ta och lägga till någon slags lutosblomma eller något liknande, ungefär som om man flätar ihop lotusblomman med texten och extra linjerna på bokstäverna, men vet inte riktigt om det kan bli snyggt..

Ett annat alternativ är att jag har texten i en enda lång rad med extra linjer på bolstäverna.
Jag behöver råd om hur jag ska göra den, och kom ihåg att inga idéer är dåliga idéer!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0