13 Magiska Sekunder !!!

Igår så satt vi och kolla på Matchen nere på Sandras innan vi skulle börja med Karaoken... Vi sitter där och Sverige leder med 0 - 1, men då får Ungern staff och jag flyger upp och ställer mig och skriker "MEN KOM IGEN!!! DET DÄR VAR VÄL INGEN JÄVLA STRAFF!!!". Ungern sätter självklart straffen och jag blir så förbannad, Hela Sandras blev förbannade. När vi får reda på att det är 3minuters tilläggs tid så sjunker verkligen mitt hopp om VM, jag sitter och säger "Jaha, då blir det inge VM för Sverige då! Jättekul! När missade vi ett VM senast?". Det är 13sekunder kvar av matchen och Sverige får bollen och det blir helt plötsligt en helt annan historia! 

Klockan står på 93.02.
Tobias Hysén är strax bakom Zlatan när han tar emot bollen.”Fan, inte så lång touch”, tänker Hysén och ser hur chansen är på väg att rinna bort.
Den ungerske målvakten Gabor Babos rusar ut och kastar sig med fötterna mot bollen för att hinna före Zlatan.
Men svensken är först och precis vid straffområdeslinjen, när matchuret visar 93.05, får Zlatan en tå på bollen. Den träffar Babos ben och studsar tillbaka i magen på Zlatan.
Det är svensk fotbollshistorias viktigaste motlägg för när klockan visar 93.07 rullarbollen över mållinjen till 1-2..
Matchen är slut och Sverige har vunnit ödesdrabbningen och vägen mot Sydafrika ligger, om inte öppen, så i varje fall framkomlig.

När Zlatan får in bollen i mål, flyger jag upp från stolen och får fram ett glädjeskrik! Jag hoppar som en galning och fäller tårar! Sverige är ett steg närmar VM i Sydafrika!

FIRADE PÅ RYGG Zlatan Ibrahimovic gjorde det vansinnigt viktiga segermålet med magen – men tappade samtidigt andan. ”Tobbe (Hysén) skrek ’Andas! Andas!’”.

”ANDAS! ANDAS!”
Tappade luften av hjältemålet: ”Vi ska nog klara av det här"
Han gjorde det igen.
Zlatan Ibrahimovic gjorde det igen.
– I avgörande stunder så avgör man, säger han.
Matchklockan stod på 93.07 när Zlatan Ibrahimovic med magens hjälp tryckte bollen över exakt samma mållinje och in i exakt samma nät som för fyra år sedan.
Ett galet mål, ett klassiskt mål, ett mål som gör att Sveriges hopplösa VM-kvalläge ser betydligt ljusare ut.
Men Zlatan kunde inte fira det.
– Jag fick bollen på magen, jag tappade luften, jag kunde inte ens andas. Tobbe (Hysén) skrek ”Andas! Andas!”, berättar Zlatan när han en knapp timme senare möter den församlade pressen i Ferenc Puskás-stadions innandömen.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0