IDOL FINAL!!!!

Ikväll är det IDOL FINAL! Och min favorit från början är i Final, så ni kan ju gissa att jag kommer att sitta och rösta sönder min telefon! Det kommer var sjukt konstigt om inte min favorit vinner, jag menar Jay har ju liksom varit den som har varit bäst under alla fredagar och under hela IDOL över huvud taget!


Jay Smith's framträdanden i IDOL:

Jay Smith - Black Jesus: Det första man såg av Jay i IDOL, jag komemr ihåg att jag satt bara och gapade och visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag älsakde hans röst (det gör jag fortfarande om itne mer). Jag kännde på mig att han skulle gå långt, men hur långt visste jag inte riktigt då.

Jay Smith - Where Ever You Will Go
: Första låten han sjöng i Kvalveckan. En utav mina Favoriter, och jag kunde inte förstå hur jävla underbar röst han hade. Då tänkte jag att går inte han vidare till Fredagsen kval så är något helt fel. Men så klart gick han ju vidare.

Jay Smith - Rock Star
: Är det Chad Kroger eller Jay som sjunger? Det är klart att det är Jay, jag och mamma hade pratat om det tidigare att han låter lite som Chad Kroger (Sångaren i Nickelback) när han sjunger. Det här var ett av dom bästa han gjort iaf i min värld. Detta tog honom vidare till Fredagsfinalen

Jay Smith - White Wedding
: Första Fredagsfinalen. Och det är White Wedding han kör, då föll jag ordentligt för honom, jag var fast! Det fanns ingen annan i IDOL än Jay för mig, annars har jag alltid haft felara favoriter men fan heller iår var det bara JAY för min del!

Jay Smith - Heart Shaped Box
: Då var det Nirvana dags för Jays del, och nog fan klara den låten med! Vad är det med honom tänkte jag, är det någon låt som är försvår för honom? Eller kan han göra allt? Och inte nog med det, han har en liten klinga av Kurt Cobain's röst i sin egna. Han är OTROLIG!

Jay Smith - A Hard Days Night
: Okej, nu är the Beatles time! Det här måste ju vara en utmaning för Jay, men nej då inte alls. Lite kämpig den kanske var, men han klarade den nästa fel fritt. Är de något som kan sänka honom?

Jay Smith - I Want It That Way
: POJKBAND VS. JAY?! Hur FAN ska det gå?! Han med sin ultimata rock röst mot Backstreet Boys lena stämmor, det kunde bara bli katastorf tänkte jag. Men se på fan hur fel jag hade! Han gjortde den lite rockigare än orginalet och jag älskade det!

Jay Smith - Here Without You
: En utav dom ultimata kärlekslåtarna som finns. Den sårbarheten han fick fram i sin röst får mig fortfarande att rysa från topp till tå. Jag blev ärligt talat små kär i Jay under den här Fredagsfinalen... Så otroligt vackert!

Jay Smith - Rocks: Vad säger man? Jo: JAY JAY JAY !!! Finns inget mer att säga, han är bara för bra. Och de är rocken han ska hålla på med!

Jay Smith  & Linnea Henriksson - Sunday Bloody Sunday
: Första duetten! Och ja jag kan ju inte säga att jag tycket om personen han sjöng den med, men fan vad bra dom gjorde låten. Deras röster passade faktiskt riktigt bra ihop!

Jay Smith - Fly Me To The Moon
: Jaha? Nu åker Jay ut tänkte jag, inte en chans att han klarar av "Fly Me To The Moon"! Men okej han klarade ju av "I Want It That Way", så det kanske kan gå. När han sjöng den så tappade jag bokstavligt talat hakan! HUR FAN KAN DEN LENA RÖSTEN FINNAS I DEN KILLEN?!

Jay Smith - Like A Prayer: Säger bara: KÄRLEK!!! Jag blev mållös, jag rös ända in i benmärgen. Fy fan så bra det var! Det går int att beskriva med ord hur mycket jag verkligen älskar Jay just nu!

Jay Smith - Bad Romance
: LADY GAGA VS. JAY? Jaa då det gick det med! Grymt bra!

Jay Smith - Against All Odds
: Tårarna rann ner från mina kinder kan sjg lova er. Rysningarna var från topp till tå ännu en gång och jag blev helt förtrollad!

Jay Smith - Enter Sand Man: FUCKING AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är fan på tiden att han får köra sitt race! HELVETE SÅ BRA !!!

Jay Smith - In The Ghetto: Jag är då helt såld!!! Att någon ska försöka göra Elivs, är nästan omöjligt, men bara nästan! Jag grät, min mamma grät och tro det eller ej men min pappa grät. Det är inte många sångare som får min pappa att gråta av att han blir så berörd.

Och ni undrar varför jag tycker att han är bäst i hela IDOL, där hade ni svaren!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0