Det Har Gått Ett År...

Jag kan knappt tro att för bara några dagar sen så var det ett år sen du försvann från världen. Det känns som om det var igår man fick reda på att du hade gått bort. Du försvann för tidigt men du kommer alltid att leva kvar i våra hjärtan. Din musik kommer att leva vidare och alla kommer att höra den och lyssna på dina underbara texter. Din musik kommer att leva vidare i evigheter. Den kommer aldrig att tysta hos mig.
Michael Jackson kommer alltid att finnas kvar hos mig, jag kommer att ha honom med mig vart jag än går.  Den dagen han dog stannade världen till i några minuter, folk stannade och blev chockade. En hel värld började sörja och visa sin sorg på olika sätt. Jag var en av dom som inte vill tro att det var sant, jag ville tro att allt var en dröm. Nu har det gått ett år sen han gick bort och jag är fortfarande chockad över att han är död.
Och nu i höst kommer jag äntligen göra min hyllnings tatuering till honom. Jag har längtat så länge på att få göra den och i höst så kommer den att sitta på mitt skulderblad.

Michael Jackson efterlämnade vid sin död en värld i sorg. Han var en levande legend med rekordstora framgångar som kommer att stå sig för alltid. Inspirerad av storheter som James Brown, Fred Astaire och Gene Kelly förenade han det gamla Hollywoods magi med gatans danssteg och skapade musik-videon i dess morderna form. Hans musik berörde miljontals människor djupt och satte outplåniga spår i vår kultur. Han har varit en inspirationskälla för en hel generation artister från Justin Timberlake till Jennifer Lopez från Britney Spears till The Black Eyed Peas.
Med ett helt liv i rampljuset blev Michael Jackosn på flera sätt en kontroversiell person och många frågor kring hans liv och hans död är ännu obesvarade. Men nu, efter hans bortgång, hyllar man världen över en enstående karriär som varade i 40år och omfattade turnéer, rekordsäljande album och singlar samt insattser för välgörenhet som kom miljontals människor till del. Människan Michael Jackson lämnade oss alltför tidigt, men vi minns hans musik, som kommer att leva för evigt.
Han kommer att förbli The King Of Pop!





Postat av: LJJ

otroligt fint skrivet, rest in peace Michael <3

2010-08-28 @ 19:51:51
URL: http://ljj.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0