Han Är Borta...


Världen stannade.
Det var Michael Jacksons sista och mest Hårresande extranummer: en hjärtattack.
Nu fortsätter världen.
Det vi vill minnas är den sjungande barnstjärnan som blev världens största artist. Men vi minns inte alltid det vi vill minnas. Den svarte mannen som blev vit. Pojken som allt mer kom att likna en flicka. Popstjärnan som vi först valde att älska och sedan valde att hata.
Hur mycket vi än förenklar The King Of Pop blir han aldrig enklare än så här svår. Vi kommer aldrig att förstå Michael Jackson. Men vad vore vi om vi inte försökte...
Han är borta... Han finns inte mer. Och han lämnar efter sig frågor som aldrig kommer att få några tillfredställande och säkra svar.
Michael Jackson skulle aldrig ha blivit världens största popstjärna om han enbart hade varit en framgångsrik låtskrivare och gudabenådande artist.
Han var också vår tids strösta gåta...


Michael Jackson var i mina ögon en utav dom största artisterna som någonsin har funnits. Hans musik är magiskt, jag kan inte förstå hur en person kan göra så att musik blir magisk. Varje låt han har gjort har en egen historia, och det är det som gör hans låtar så speciella.
Alla hans texter har en mening, och det är inte många låtar som har det. Men alla hans låtar och texter har det.
Jag vet inte om ni blir det, men jag blir väldigt lugn av hans musik. Hur arg jag än är, eller hur ledsen jag än är så blir jag lugn om jag lägger mig ner i sängen och lyssnar på hans musik. Det är något i melodierna som stillar mitt sinne.
Michael var verkligen den stösta artisten som nåsonsin har funnits, men han kommer alltid att förbli ett mysterium... Det är mycket som vi aldrig kommer att få reda på om honom. Och för min del så gör det inget, för han kommer fortfarande att vara en förebild för mig inom musiken.
"Han är borta... Han finns inte mer" är ett sånt otroligt bra citat när det gäller honom. Visst han är borta och han finns inte längre, men han kommer för alltid att leva kvar med oss på grund av hans musik. Han kommer aldrig att försvinna helt, han kommer fortfarande att finnas med oss genom musiken han skapat.
Om jag fick chansen att säga något till Michael, så vet jag inte riktigt vad jag skulle säga... För det finns så mycket som jag skulle vilja säga till honom. Jag tror att jag skulle ha sagt att jag verkligen såg upp till honom och att hans musik ger mig insperation, och att han har skapat musik som får en att tänka. Jag skulle även ha sagt att han är en stor förebild, en legend och en ikon inte bara för mig utan för tusentals människor.
Det är synd att vi har förlorat en otroligt stor artist och en otroligt ödmjuk person.


"Den oförliknelige Michael Jackson har påverkat musiken
mer än någon annan artist i musikens historia.
Han var magisk. Han var allt vi strävar efter att vara.
... Jag älskar dig, Michael." - Beyoncé Knowles

"Vad är ett geni? Vad är en levande legend?
Vad är en megastjärna? Michael Jackson - ingen annan...
Jag tycker att han var en av det finaste människorna
på den här planeten, och enligt min uppfattning så är
han den sanne kungen av pop, rock och soul." - Elizabeth Taylor

"Han sprängde gränser, han ändrade radioformatet.
Med musiken gjorde han det för folk som Oprah Winfrey
och Barack Obama att påverka allmänheten.
Han har lämnat efter sig ett större arv än någon annan." - Usher

"Vi har förlorat en stor underhållare och en popikon.
Mina tankar och böner går till Michael Jacksons
familj, vänner och fans." - Arnold Schwarzenegger

"Mitt hjärta svämmar över av sorg över den förödande
förlusten av en sann vän, Michael.
Han var en fantastisk vän och artist,
som gjorde mycket för världen." - Brooke Shields

"Jag kan inte sluta gråta.
Det här kom för plötsligt, chocken är förs stor.
Mitt häjrta värker. Jag ber för hans barn och för familjen." - Diana Ross

"Michael Jackson var min musikaliska gud. Han fick mig att tro
att allt är möjligt, med hjälp av äkta och positiv musik.
Han kommer att leva för evigt!" - Wyclef Jean

"Frid åt Kungen... Han var en av mina barndomsidoler.
Jag älskar dig, Kungen av pop. Du fick hela världen
att testa 'the moonwalk'." - LL Cool J

"Michael Jackson visade mig att man faktsikt kan se
beaten. Han gjorde musiken levande! Han fick mig att
tro på magi." - Sean "Diddy" Combs

"Vi har förlorat en av det största ikonerna genom tiderna.
Han satte ribban högt och kommer att vara ett föredöme
för artister världen över för all framtid." - Fergie


"För mig finns det inget viktigare än att göra folk lyckliga."
                                                                                                - Michael Jackson





Postat av: bea :D

helt underbart skrivet gumman :D

2010-05-09 @ 16:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0