Det Är 9år Sen Världen Stannade Till....


Idag är det exakt 9år sen 11 september-attackerna var. Jag minns fortfarande exakt vad jag gjorde vid den tiden. Det var en tisdag och jag hade nyss kommit hem från skolan, slår på tv:n och ser sändningarna från New York, jag trodde inte att det var sant!
När man kom till skolan dagen efter var första lektion Sammhällskunskap med Hans, han springer in i klassen och skriker "ÄR DET NÅGON SOM KAN BERÄTTA FÖR MIG VAD SOM HÄNDE IGÅR!?" och hela klassen ställer sig upp och börjar skrika en massa olika saker som "WTC", "USAMA BIN LADEN", "FLYGPLAN", "RASA", "NEW YORK", "DÖDA PERSONER" (det gick verkligen inte att höra vad vi sa för alla skrek i munnen på varandra).
Jag minns allt så väl, jag minns hur hela lektion var och hur hela kvällen innan var. Alla ord som sades och som skrevs.
Det här en en dag som vi alla kommer ha med oss livet ut, eftersom det var en sånt stort attentat, Att nästan 3000 personer behövde mista sina liv och att över 6000 personer blev skadade på grund av hatet gör mig illamående... Jag förstår inte hur ett sånt stort hat kan leda till att man bestämmer sig för att kapa 4st flygplan och förstöra 100.000tals människor liv?.. Idag är det exakt 9år sen det hände..
Den 11 September 2001 mellan klockan 08:46 – 10:28 (UTC –4) så stannade världen till, och greps av panik. Den här dagen förstörde många människors liv.
Idag är det en dag som vi ska HEDRA och MINNS alla personer som dog i attackerna! Lika väl det som hände vid Pentagon och det som hände vid Somerset County i Pennsylvania.
11 september-attackerna handlar inte bara om World Trade Center attacken, utan dom andra också, det är lika hemsk. Men eftersom det var mest personer som dog vid World Trade Center så tänker man automatiskt på det.


VILA I FRID ALLA 2 986 PERSONER SOM MISTE LIVET UNDER ATTACKERNA!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0