Inköpslistan!

Nu har jag suttit inne på IKEA's hemsida i några dagara och kollat var jag ska köpa till rummet och så när vi flyttar. Det är inte långt kvar nu, dom påbörjar renoveringen i den nya lägenheten om ungefär 2-3veckor, och den beräknas vara klar ca 3månader senare. Det kanske låter som om det är en lång tid, men det är inte bara våran lägenhet som renoveras utan det är alla lägenheter i det huset. Så jag tycker att det låter som en rimlig tidsplan.
Men men, här kommer iaf nästan allt jag (och mina föräldrar) kommer köpa in till mitt rum och så..

Eftersom mitt badrum (det låter mycket finare att skriva badrum än toalett, så vi kör på det) ska gå i vitt/grått/svart så tänkte jag köpa mest svarta saker... Största delen av badrummet kommer vara vitt på grund av att väggarna kommer vara vita.. Golvet kommer vara av svart klinkers och jag kommer ha en brytning på mörkgrått kakel på en utav väggarn (inte hela dock). Så jag tänkte att svart skulle blir snyggast att ha.. Jag ska även köpa en vit badrumsmatta som jag itne har lagt in på bilden, och den kommer kosta mig hela 12kr!

Även mitt sovrum kommer att gå i en gråskala.. Min fondvägg kommer att vara i en mörkare går mönstrad tapet om jag minns rätt, dom överiga väggarna kommer att vara i en tapet av ljustgrå skiftning, kommer blir hur snyggt som helst.. Så då tänkte jag att mörka möbler skulle passa bäst in, vita skulle säker också gå bra men jag hatar verkligen vita möbler, det ser så kallt ut, så jag valde att gå i en svartbrun färg, jag vet att det ser ut som om att dom är svarta på bilden, men ögat kan lura dig. 

I garderoben hade jag tänkt att ställa in en skohylla så att mina skor slipper försvinna hela tiden, dom har en tedens att göra det om dom står ute i hallen.. Hade gärna ställt den i min hall. men vet inte riktigt om den får plats dät för jag kommer ha en väldigt liten hall, men vi får se var den hanmnar.. Jag hade även tänkt att ställa in  tvättkorgen där så att man slipper se alla smuttsiga kläder... Sen så måste man ju ha galgar, hur annars ska man hänga upp alla kläder?

Det här är då bara en del av set övriga jag tänkte köpa, jag har inte riktigt kommit på allt än, men bättre att köpa lite åt gången så att man inte slösar allt för mycket pengar!..  Glasskivorna kommer jag att ha på min byrå och på mina sängbord för att inte skada ytan på dom..
Så det var en större del av det som komemr att köpas in, kommer dock inte att köpa allt på en och samma gång, för som jag sa tidigare så känns det bättre att man köper lite i taget, vilket inte gör mig så jätte mycket. Och jag ska vara otroligt tacksam över att mina föräldrar ska köpa en hel del till mig också. Men det kommer också att bli lite i taget för det ska köpas nytt till alla andra rum i den nya lägenheten med.. Så vi tar en bit i taget och köper några saker åt gången som jag sa innan.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0