Dag 01 - Om Mig!

Ni som läser min blogg känner mig som Emmz, men mitt riktiga namn är inte Emmz. Och eftersom jag ska skriva om mig själv här så kan jag lika gärna avslöja mitt riktiga namn (fast jag egentligen inte vill det), som jag inte använder längre. Så här kommer lite fakta om mig.

Mitt namn är alltså Emilia (jag hatar att heta det, jag ser verkligen inte ut som en Emilia. Så därför använder jag alltid mitt smeknamn istället). Jag bor i huvudstaden och det är helt okej att bo här, lite mycket som händer kanske. Jag kanske inte bor mitt i smeten men Sundbyberg är en "förort" i Stockholm, så jag kan lugnt säga att jag bor i huvudstaden.
Jag föddes en höst kväll/natt i Oktober, närmare bestämt den 17 Oktober 1988 klockan 23:56 (på pricken!) på Karolinska BB i Solna. Jag är född en månda för tidigt så jag hade gulsot och var tvungen att ligga i en kuvös.
Jag är uppvuxen i Sundbyberg så jag börjar starkt att tröttna på stället. Samma saker som händer hela tiden om man säger så.
Jag är piercad dock inte tatuerad ÄN! Väntar på att få tid och pengar till att göra en eller flera tatueringar. Har tänkt ut en hel del tatueringar som jag skulle kunna tänka mig att göra. En utav dom är fortfarande min Michael Jackson tatuering som jag inte har gjort än. Men den kommer (hoppas jag iaf), sen så vill jag ha en minnes tatuering på min underarm som jag tänker dedikera till min Mormor. Sen så är det lite till jag har tänkt på att göra.

På min fritid så umgås jag med mina vänner eller så sitter jag och fördriver tiden i Photoshop, där jag bland annat gör bloggdesigner, bakgrundsbilder och redigierar foton åt mina vänner om dom vill att bilden ska fixas lite och få en annan kontrast. Jag tycker personligen inte om att redigera bilder utan jag tycker att dom ska se ut som den gjorde när den togs. Det enda undantaget för min del är om jag gör den i en gråskala och lite mörkare för att få fram själva motivet.
Är det så att min fritid är under en helg så är det oftast 3 saker jag har att välja mellan, umgås med vänner/festa, vara ute och sjunga eller att ta det lugnt. Det blir oftaste att man blir en sångfågel under helgen, vilket jag tycker är riktigt roligt. Sjunga är faktiskt en sak jag älskar att göra och är bra på (får jag höra att jag är i alla fall, men det är något jag har svårt att tro på). Musiken förövrigt är en stor del i mitt liv. Jag menar är jag arg gör musiken mig lugn, är jag ledsen gör musiken att jag tänker på annat.
Och jag kan oftast relatera mig i olika låtar, känna igen mig i låten eller få upp olika personer som passar in i låten, samt att vissa låtar får mig att minnas tillbaka till vissa tider i mitt liv. Och det gör att musiken är väldigt viktig för mig.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om mig själv. Det känns lite som om jag har tappat tråden litegrann.
Men ja är det något ni undrar över så tveka inte med att fråga, det är alltid kul att få frågor.



(Klicka HÄR för att komma tillbaka till listan)




 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0